понеделник, 23 март 2020 г.

Рецепта при хрема, синузит, кашлица, сливици, бронхит!

Народна рецепта
Искам да ви дам една рецепта, която може да послужи за профилактика, а защо не и за лекуване в днешното напрегнато време.
Рецептата е дадена на баба ми и дядо ми от фелдшер, участвал в Балканската война. Чрез нея са лекували хрема, синузит, кашлица, болни сливици, бронхит. В семейството ми винаги сме я използвали при необходимост.
Необходими съставки
- Пеницилин ( 100000 ед ), или стрептомицин ( 200000 ед. ) : това е по рецептата. Но тъй като не ги намерих в аптеката взех доксациклин ( 1 опаковка ).
- Сулфатиацол – 10 гр.
- Ментолово олио – 10 гр. ( Сега се намира трудно, пак от аптеките ). Същата работа върши Етерично масло Мента -10 гр. По-слабичко е на миризма, но може да се компенсира с 2 шишенца, който желае.


- И най важната съставка – 2 глави кромид лук. По-големички, по-добре. 
Лукът се смила ( аз го направих на чопър ), след това се слагат и другите съставки. Цялата хомогенна маса се поставя в найлонов плик, а той в стъклено бурканче с капаче.( Защото аромата е сериозен ). След което си пъхаме носа в плика и дишаме . Колкото е по-сериозен проблемът, толкова по-често го правим през деня. А когато спрем да го използваме за дълго време, най-добре е да стои в хладилника. Използвала съм тази смес в продължение на 5 години.
Баба ми и дядо ми са слагали и хинин. Но след това защо моите родители на са го ползвали, не знам. Но баща ми сега го препоръчва.
Бъдете здрави, с ведри, слънчеви мисли !
източник Антоанета Господинова