петък, 30 ноември 2012 г.

При настинка пийте цинк!

Пиенето на цинкови добавки може да намали продължителността на простудата и дори да я предотврати. Хората, които приемат цинкови таблетки или сиропи още при първите симптоми, се излекуват два пъти по лесно отколкото хората, които не вземат.
А, деца приемащи витамини с цинк, три пъти по-рядко боледуват от останалите си връстници.
При продължително наблюдение, учените са констатирали, че цинкът намалява продължителността и сериозността на симптомите на настинката. Дозата, която действа профилактично от 10 до 15 мг дневно, а терапевтично от 30 до 160 мг.

четвъртък, 22 ноември 2012 г.

Интересно за Гинко Билоба!

Родината на Гинко Билоба е Китай. На Изток го смятат за символ на надеждата, заради изключителната му устойчивост. След  атомния взрив над Хирошима, на километър от трагедията  само дървета от този вид са оцелели. Дървото е единственият дървесен вид запазен от времето на динозаврите  от Мезозойската ера. В Китай плодовете на Гинко се използват за ядене, известни са 40 сорта. От листата  се прави лечебен чай, те са богати на флавоноиди, гинколиди и др, имащи изключително значение за човешкото здраве. Дори поленът на дървото се използва за храна, богат е на много витамини и минерели.
Интересно при Гинго Билоба е, че дървесината не се напада от инсекти, не се пука, затова е подходящо при мебелопроизводството. Подходящо е за храна на животните, особено за храна на бройлери във вид на силаж. Участието му в храната заменя употребата на антибиотици, засилва имунната система и подобрява вкусовите качества на месото.
Узрелият плод на дървото е с жълт цвят и меко месо.
Екстрактът от Гинко Билоба увеличава притока на кръв към мозъка и крайниците, прави кръвообръщението по ефективно. Лечебните му свойства се дължат на съставките - флавонови  гликозиди и терпенови лактони/гинколиди,билобалиди/. Флавоноидите отговарят за антиоксидантните свойства и способността да намалява слепването на кръвните плочици. Това е от голямо значение за болести на кръвообращението като атеросклероза, подобрява и паметта.
Вече у нас има замисъл за засаждането на Гинго Билоба като декоративно дърво, а по нататък и за използването му и в други свери на промишлеността, като фармацията, селското стопанство и др.

неделя, 18 ноември 2012 г.

Народни средства при лечение на витилиго!


В повечето случаи витилигото е резултат от дисбактериоза, вътрешна инфекция или увреждане на човешкото тяло с червеи. В този случай, трябва незабавно да се отстрани причината на заболяването.

Важно в борбата с витилиго има правилното хранене, насочена към почистване и засилването на имунитета. При витилиго човек трябва да консумира много пресни плодове и зеленчуци, и билки. Тези продукти пречистват кръвта, лимфата и всички органи съвсем естествено.

Много полезно действие има елдата - тя съдържа furocoumarins, които повишават чувствителността на кожата и самите петна стават по-малко забележими.

Има  редица методи за борба с витилигото. Например, много е полезна  баня с отвара от корените на червено мушкато. За приготвяне на отварата  са необходими 50 грама  корени на прах от това растение, които се изсипват в литър вряща вода. Отварата трябва да ври в продължение  най-малко на 4 часа, след което се добавя към водата във ваната. Курсът на лечение е около 12 - 15 такива бани. Тази процедура е най-добре да става през нощта.

Друг лек за витилиго - листата на орех. Вземете зелени листа от това растение, напълнете един стъклен съд и долейте с алкохол. Съдът се поставя на хладно място в продължение на една седмица. С получената настройка мажете петната по кожата всеки ден. Курсът на лечение е 2 - 3 месеца.

понеделник, 12 ноември 2012 г.

Ефектът на разходката!


Разходка един час на ден, или упражняване  на някакъв спорт, удължава живота на човек с четири и половина години, твърдят учени от Harvard Medical School в Бостън.

Дори физическа активност веднъж седмично, например - 75 минути пеша с високо темпо, увеличава продължителността на живота. Движението оказва удивително благотворен ефект при хора с наднормено тегло или затлъстяване.

Учените са анализирали информацията за ежедневието, продължителност на живота и здравния статус на 650 000 американци над 40 години от последното десетилетие. През това време, около 82 000 от тях са починали от старост или болест.

При направеното изследване, хората  са  били разделени в различни групи според следните критерии: индекс на телесна маса, възраст и честотата на упражняване. Учените са изчислили, че американците, с физическа активност  - 2,5 часа на седмица, средно, живеят 3.4 години по-дълго.

Най-дълго живеят хора, които  упражняват  физическа дейност, като бързо ходене или гимнастика  - 7,5 часа седмично, при тях продължителността на живота се увеличава с 4,5 години.

Интересното при проучването е, че  към продължителността на живота почти няма никакъв ефект индексът на телесна маса - стройни хора, които избягват  физически натоварвания, са  живели  3 години по-малко, отколкото спортуващи пълни американци.


четвъртък, 8 ноември 2012 г.

Смях без причина е тревожен симптом!



Смях без причина е един от симптомите на биполярното разстройство.

Положителните емоции имат благоприятен ефект върху психическото състояние. Въпреки това при хората с биполярно разстройство положителните емоции са тревожен симптом.
Периодите на мания се характеризират с повишена енергия, намалена нужда от сън, твърде много самочувствие.
На пръв поглед, няма нищо лошо в това. Въпреки това, в периоди на мания хората с биполярно разстройство харчат пари, влизат в дългове, могат да прекратят сериозна връзка и са склонни към импулсивни и често животозастрашаващи действия.

Уникалността на биполярно разстройство е, че при това заболяване положителните емоции са опасни и са нежелателни.

Неподходящи емоции

В статия, публикувана в списание Current Directionsin Psychological Science се отбеляза, че възникват затруднения с положителните емоции при хората с биполярно разстройство, дори и извън периодите на мания.

Психологът д-р Грубер наблюдаващ хора с биполярно разстройство в ремисия, установява, че в тези моменти те изпитват повече положителни емоции, отколкото хора, които никога не са страдали от това заболяване. Изразените положителни емоции не са проблем, но в повечето случаи са неподходящи.

По време на проучването, хората с биполярно разстройство изпитват повече положителни емоции, докато гледат комедии и когато гледат страшни филми или тъжни, например в сцената, когато героят плаче над гроба на баща си. Проучването показва, че пациентите могат да се чувстват чудесно, дори когато човек им съобщава неприятни или тъжни неща.

Твърде много положителни емоции

Изследвания може да помогнат за идентифициране на предстоящ рецидив. Проявлението на положителни емоции в неподходящи ситуации е твърде тревожен сигнал.

В друго проучване, д-р Грубер интервюира студенти, които никога не са показвали симптоми на биполярно разстройство. Данните от изследването показват, че тези, които имат положителни емоции както в положителни, така и в отрицателни и неутрални ситуации, са изложени на риск от биполярно разстройство.

Пациентите с биполярно разстройство изпитват определен вид положителни емоции. Тези емоции обикновено са егоцентрични и фокусирани върху себе си - това е гордост, амбиция, самочувствие и др. Тези емоции не са благоприятни за социални взаимоотношения, например любов и състрадание.

Хората с биполярно разстройство си поставят високи цели, много са чувствителни към похвали и награди, и в периоди на мания, някои дори вярват, че имат свръхчовешки способности.

Положителните емоции трябва да бъдат уместни

Положителните емоции не са много полезни и за хора, които не страдат от биполярно разстройство. Въпреки, че положителните емоции като цяло са добри за психологическото състояние в момента, когато се проявяват в грешната ситуация, техния положителен ефект изчезва. Така, че положителните емоции са полезни в точното време и на точното място.

понеделник, 5 ноември 2012 г.

Седем тайни за плосък корем!


Как само за седмица можете да изглеждаме перфектно и да се чувствате така!
Ако изпълните следните няколко правила ще успеете да влезете в любимите джинси или страхотната коктейлна рокля, която от известно време просто не ви става...

1. Правилната храна
Премахване от диетата храни, които могат да предизвикат подуване на корема, както и солени, които задържат вода в тъканите, правейки ви с по-голям обем. Ако наистина искате да загубите тегло в областта на стомаха, възможно най-бързо, забравете за безалкохолните напитки (дори минерална вода), боб, зеле. Хранете се със затворена уста, за да не влиза въздух в стомаха. Какво да ядем? Протеинови храни с ниско съдържание на мазнини и зеленчуци.

2. Премахване на алкохол
Никакви алкохолни напитки-това са допълнителни калории, които със сигурност ще се натрупат около талията. Още повече, че алкохолът увеличава кръвните нива на хормона кортизол, известен като "хормон на стреса". Това не позволява да се отървете от излишната подкожна мазнина.

3.Детоксикирай тялото си
Премахнете консервираните храни, забравете за заведенията за бързо хранене. Обикновено храната в тези заведения са много солени, което задържа в организма вода. "бързо хранене" е символ на консерванти, оцветители и други химически вещества, които потискат метаболизма и буквално тровят тялото. Черният дроб притежава удивителната способност да се освобождава от токсините, но трябва да му помогнем. Изберете правилните храни, богати на антиоксиданти и витамини. И това са пресните плодове, зеленчуци и листни зеленчуци.

4. Упражнения за коремните мускули
Без тези упражнения мечтата за плосък корем e по-трудно достижима.
Отделете най-малко 15-20 минути на ден. Много полезни са - колоездене, ролкови кънки и скейт борд. Всяко натоварване на сърцето е от особено значение. Движете се повече, изкачвайте стълби, ходете пеша. При повече движение организма ви се освобождава от вредните вещества, които в буквалния смисъл на думата, тровят живота ви.
И разбира се, важна е и банята! С тази древна спа процедура ще се отървете от подуване, ще се подобри цвета на кожата и дейността на стомаха.

5. Носете коригиращото бельо
За да изглеждате перфектно, дори когато сте на диета и ходите на фитнес, за да изглеждате перфектно изберете подходящо коригиращо бельо. То може да направи талията тънка, значително затягане на стомаха и намаляване на бедрата. Това тайно оръжие не избягват дори холивудски звезди.

6. Доверете се на йога
Тази древна наука ни стабилизира отвътре, както знаем повечето жени са емоционално нестабилни. Най-полезни в това отношение се считат две пози - "котешка поза" и "крава поза". Например, Gomukhasana асана (поза крава) коригира стойката, развива гъвкавост. Cat Поза (Mardzhariasana) укрепва коремните мускули, както външни, така и вътрешни. В допълнение, тя увеличава гъвкавостта на гръбначния стълб.

7.Правилна стойка
Добрата стойка може да ви накара да изглеждате по-слаба визуално няколко килограма. Проверете го - Застанете пред огледалото, изправете раменете леко дръпнете стомаха, повдигнете си главата и гръдния кош. Можете да видите резултата.