петък, 15 октомври 2010 г.

Дончо Тонев лекува алергии!

Дончо Тонев: Медицината е
безпомощна пред алергиите, но аз ги лекувам
- Дончо Тонев е един от малкото билколечители, които използват надеждни методи за облекчаване на страданията на всички нас и могат да помогнат в много отношения. Как се чувствате?
- Отлично.
- Какво би казал феноменът Дончо Тонев за себе си?
- Моята история е дълга, но ще се опитам да я разкажа накратко. В Хасково съм роден и съм на 60 години.
- Не ви личат...
- Вероятно е така, защото живея в балкана, имам контакти с природата. С билколечение се занимавам от 7-8 години основно, а с изучаването на билките, събирането и разпознаването – в продължение на 20 години. През 1982 г. отидох на почивка в Нареченски бани, имах си проблеми, нервната система се беше опънала. По това време служих в полицията. Един мой колега ми каза, че познава един много известен билкар - бай Иван. Отидохме. Той живее точно до черквата в Нареченски бани. Каза ми, че ще ме оправи и извади една голяма книга. От нея взема рецепти и лекува. Тогава това не ми направи чак такова впечатление, но след като се върнах, си купих една книга - „Билките в България“. Започнах да я чета. Скоро след това той ми се обади по телефона и каза, че си е навехнал крака. Искаше да му изпратя полицейски обувки. И те сега са причината да бъда тук. Следващата година отидох повторно на почивка там и му ходих на гости.
- А кой е бай Иван?
- Иван Бързински в момента е на 91 г., но още е много жизнен. Книгата, която тогава ми показа, остана в моята памет. След време по стечение на обстоятелствата я видях в една къща на едно служебно мероприятие. Пожелах собствениците да ми я дадат за два месеца, но трябваше да им я върна, защото е семейна реликва. Това е стара книга.
В 1983 г. във в. “Работническо дело” видях, че се провежда към Националния център по фитотерапия и народна медицина курс за билкосъбиране, заготовка и т.н. Завърших курса и получих диплома.
- След години проучване на билките сте решили да проверите дали ще ви дадат сертификат.
- Точно така. С дипломата отидох при бай Иван, да се похваля, че съм академик, голяма работа. И той каза “чакай да те изпитам аз тебе, като много знаеш!”, и започна да ме пита. Казах му някъде около 60 процента. Като зациклих, той каза: “Моето момче, отсега нататък аз ще те уча”. И след това в продължение на 10 години ходех при него. През 2000 г. ми даде един тефтер с рецепти, които на никого не беше давал.
- Защо ги даде на Вас?
- Като отворих кабинета си, главната редакторка на в-к “Доктор” прояви интерес към мен. Дойде и ме помоли да ме ангажира във вестника като консултант по билколечение. Съгласих се. Стана въпрос за бай Иван и тя поиска да отидем да го видим. Направихме една среща.
- Вярно ли е това, че Иван Бързински от Нареченски бани е единственият човек, който лекува алергия?
- Ще ви цитирам това, което той каза в интервюто за „Доктор“: “Досега единствен притежавам билкова комбинация за лечение на алергия. Действа безпогрешно, прави основно прочистване на кръвта. Предал съм я само на един мой ученик – Дончо Тонев от Хасково”.
- Само вие двамата може да лекувате алергия. В медицината няма ли лечение на алергия?
- За жалост не. Много хора ме търсят по отношение на алергията. Тя се проявява по много форми и начини – кихане, кашляне, астми, какво ли не.
- Каква е същината на алергията?
- Самата комбинация, която лекува всякакъв вид алергия, прочиства кръвта и унищожава алергена, който е в самата кръв. И медицината може да прочисти кръвта, има и народни способи и начини, но не унищожава алергена. А в нашата комбинация точно там е разковничето. Тя е панацея. Без значение каква е алергията.
- Кои болести лекувате и кои не лекувате?
- В последно време от 2-3 години масово ме търсят за страхова невроза и интересно, че младото поколение – 25-35-40-годишни - имат срив на нервната система. Там имаме два момента – опъната и изтощена нервна система плюс стрес.
- А диагноза как поставяш?
- По пулса, докато говорим. Учести ли се, получава сърцебиене, топли вълни, треперене на крайниците, подкосяване, бучене на ушите. Тогава за мен е абсолютно ясно, че има страхова невроза. Медицината лекува нервната система, но не може да изчисти стреса. Пият антидепресанти с години и нищо. С моята комбинация, която бай Иван ми е дал, след 3-4 месеца всичко е наред.
- Вие не отричате все пак медицината?
- Не. Аз не съм доктор, независимо че познавам анатомията на човешкото тяло и то много добре. По стечение на обстоятелствата съм присъствал на стотици аутопсии. Бил съм дознател в системата на МВР и Следствен отдел 20 години. Присъствал съм на катастрофи, удавени, обесени, съдебният лекар не може да прави аутопсия без присъствие на дежурен следовател. Аз съм единственият билколечител в България, който това, което лекува – бъбреци, сърце, черен дроб, го е виждал стотици пъти. Аз не се конфронтирам с медицината. Нека медицината да си свърши работата, а ако не може - мен търсят хората. Кой ще дойде да се лекува с билколечение, ако медицината свърши работата.
- Повечето билкари си крият рецептите. Има ли начини хората сами да си помогнат?
- Нямам нищо против да им кажа как да го направят, за да не идват до Хасково.
В момента много хора, особено на моя възраст, страдат от тромбофлебит. Препоръчвам им бъз. От ниския, тревния. Събира се плодът, изсушава се и сутрин, обед и вечер се пият по 10 зърна 3 пъти на ден половин час преди ядене. Без варене, зърната се пият със вода. Това нещо стапя тромба, не го откъсва. А бъза нека всеки да си набере, да го изсуши, цяла зима да пие, прочиства цялата кръвоносна система.
Мен ме питат много и по отношение на шиповете. Шип по врата, по коляно, по гръбначния стълб се лекува с две кокоши яйца. Те се слагат в един буркан, заливат се с 200 г оцет, кисне 3 дни, вади се ципата, прибавя се 150 г терпентин, разбърква се добре, става едно бяло като боза, слагат се в шише, реже се един вълнен парцал. Трябва да се знае къде е шипът и първите 3 дни се маже вълненият парцал и се държи 6 минути. След това се увеличават с по 2, до 20. Когато шипът е на петата обаче системата е друга. Бурканче от детски храни напълнете до половината с течен пчелен мед. Сложете 100 г сяра за пиене. Сместа от тях става като каша и се прави колкото бучка захар тесто, залепва се долу на петата на шипа, превързва се и така се спи през нощта. Правят се 10 процедури. Като през това време кракът не се мие.
- Вие как ги берете билките?
- Абсолютно всички си ги бера лично аз от технологично чисти находища. Бера коприва. Ползвам я много. Събирам по 50 чувала през април-май месец. Но не може да се къса от там, където има животни. Защото после хората ще я пият. Трябва да се търсят екологично чисти находища. Правило ми е впечатление като пътувам за София, на магистралата отстрани бял равнец и жълт кантарион берат. Слагат ги в камиона и така отиват в аптеките. Има обаче голямо значение къде се берат билките. Начинът на заготовката, на брането, на сушенето, на пренасянето. Не можеш да вземеш една билка и да я натъпчеш в чували. Докато си отидеш вкъщи, тя ще се развали. Моята кола е с климатик и го използвам, защото ходя в Стара планина. Имам 2-3 часа път. В жегата поддържам по-ниска температура, за да мога да запазя билките. И това всичко съм научил от бай Иван.
- А той откъде го е научил?
- Той ми е казвал, че на времето, още 30-а година, някакъв арменец от Нареченски бани го харесва като младеж и го кара да бере билки. Бай Иван започнал да му помага и той му дал толкова пари, че на втората-третата година той отделил и си направил къща. След това разбрал, че този човек изнасял билките за Италия. Интересното за бай Иван е, че когато се учредяват Нареченски бани 47-ма година, идва възрастен фармацевт-аптекар, който е завършил във Франция, стават приятели и под негово ръководство ходят в Балкана да берат билки и правят комбинации. И оттогава бай Иван се занимава 60 години с билколечение.
- За Петър Димков какво ще кажете?
- Велик е. Аз имах личното щастие, през 76-а година ходих при него.
- Как ви пуснаха тогава? Тогава са го пазили като зеницата на окото си да лекува само партийните величия?
- По това време Пандо Ванчев беше министър на съобщенията. Шофьорът му е мой личен приятел и с един от мерцедесите на Тодор Живков - по този начин влязохме. Спомням си още как ме пипна този човек.
- При женски заболявания помагате ли?
- Аз много добре работя по отношение на стерилитета. В схемата, по начина на моето лечение, хората зачеват, раждат, имат деца. Това съм го научил от бай Иван. Той има записани в тефтерите 500 деца. Благодарение на това, което правим ние с билки, жените зачеват. Обаждат ми се понякога по телефона и аз питам: “Госпожо, бяло течение има ли?”, защото бялото течение е една от причините за безплодие. Питам: колко време ви тече мензисът, отговаря: 3-4-5 дни. Има ли съсиреци? Казва: има. Има ли съсиреци, значи има генитален проблем, възпалени тръби, не може да се оплоди яйцеклетката и край. И ние какво правим? Провеждам курс на лечение от цикъл до цикъл, давам гаранция до 100%, че бялото течение ще се махне. С една билка се прави влагалищна промивка, още един месец с друго растение се премахва възпалителният процес. Още на втория месец няма съсиреци, няма парцалчета, изчиства се всичко и идва овулацията. Има една схема - “вълшебно килимче”, и чудото става.
Лекувам чернодробни заболявания, имам излекувани поне 10 човека от цироза на черния дроб, не мога да кажа, че всеки с тази болест бих го изцерил. Не мога, защото когато ми се обадят и кажат, че има цироза на черния дроб, искам да дойдат до Хасково. Трябва да видя човека, защото отначало лицето пожълтява, след това почернява и става на петна. Почернее ли цялото лице, не мога да помогна.
- А диабет лекуваш ли?
- Ако е в начален стадий, гарантирам, че ще го излекувам. Но минал ли е едната година, не мога. Лекувам анемия и хемороиди. Вегетативната нервна система е много интересна работа. Медицината не може, аз го оправям. Питат ме хората за рак, но пред тази болест съм безпомощен. СПИН също не лекувам. Идват при мен много хора от Бургас с астми, алергии. Помагал съм им. Но нека първо хората да ми се обадят по телефона и да ме питат. Пък аз ще обясня дали мога, или не да им помогна. Ако е по силите ми, ще ги призова да дойдат в Хасково, в събота или неделя. Живея до автогарата. Но ако не мога, да не идват, за да не си губят времето. Ангажирам се дори понякога и пращам колет по пощата на възрастни хора, които не могат да пътуват.
- Повечето хора знаят, че е по-лесно да отидат да си купят едно хапче и край. Не влагат старание и лечение да се подготвят за това лечение. Така сме свикнали. Купуваме нещо, пием го и смятаме, че всичко е наред. При билколечението има ли по-различен подход?
- Аз съветвам пациентите първо да отидат на лекар, да си направят кръв и урина, медицината е силна в това отношение. Има антибиотици с широк спектър на действие. За 3 дни всичко отминава. Човек с такова заболяване да не ме търси, защото няма нужда от мен. При мен идват за тези болести, които медицината не може да лекува. Но има още нещо важно по отношение на билколечението. То е бавен процес. Понякога минават 2-3-4 месеца.
- Тук има едно благодарствено писмо за алергиите. “С това писмо искам да изкажа своята благодарност на билколечителя Дончо Тонев. Дълги години страдах от слънчева алергия, която в началото се появяваше само до морето. Впоследствие стана хронична и започна да се появява и през останалото време. Още с първите слънчеви лъчи се появяваха обриви, които и т.н.”. Жената е била толкова отчаяна, че се е примирила с алергията, не е повярвала, че може да се излекува. Решила да опита за последен път и се обърнала към вас. Обривите изчезнали и тази година ходила на море. Как се получи това нещо?
- С комбинацията от билки, която съм й дал. При мен идват пациенти с червени петна. И обикновено хранителната алергия така се проявява. Но моята комбинация прочиства кръвта, всичко си идва на мястото.
- При камъни в бъбреците помагате ли?
- Лекувам бъбречни заболявания. Пиелонефрит, макар и трудно, но се лекува. Камъните са три вида: фосфатни, оксилатни и калциеви. Фосфатните се рушат сами. Оксилатните могат да се топят с билка. Но калциевите с нищо.
Когато говорим за пиелонефрит, искам всички изследвания да има.
http://www.kompasbg.com/