вторник, 21 септември 2010 г.

Упражнения за контрол над Кундалини

Дълбоко и спокойно дишане - Отпуснете тялото си, колкото е възможно повече и дръжте гърба си изправен. Легналото положение е за предпочитане. Дишайте дълбоко и бавно, както ви налага организмът. Нека вдишаният въздух проникне дълбоко в тялото, до всяка клетка.

Мисловен контрол - Техниката за контрол над енергийния поток и насочването на енергияа ще облекчи неимуверно концентрирането й. Добийте ясна представа за участъка, където е блокирана енергията и я оставете да се разпръсне по цялото тяло. Осъзнайте и определете областта на енергийното задръстване и мислено върнете енергията към гръбначния стълб, нагоре и навън от темето. Определете участъците, в които изпитвате напрежение и отпратете мислено допълнителна енергията там, която да проникне и облекчи напрежението.

Открита медитация - Направете упражнението за дълбоко и спокойно дишане в продължение на няколко минути. Концентрирайте се върху участъка причиняващ болка или задръстване. Масажирането на мястото също е полезно. Нека мислите ви се реят неконтролируемо. Обикновено в ума ви нахлуват ситуации, мисли и чувства, усещания, които имат връзка с участъка, създаващ безпокойства. Не се опитвайте да ги спрете. Ако заплачете оставете сълзите ви да текът свободно и спокойно. Новият прилив на енергия носи чувство за покой.

Пречистващ екран - Легнете и направете упражнението за дълбоко и свободно дишане. Представете си, че лежите на екран, който е по-голям от физическото ви тяло. Представете си как енергията се повдига бавно, минава през тялото ви, като премахва всички препятствия и отстранява негативните емоции. Когато това приключи освободете преобразуваната чиста сила в безкрая. - Изберете участък от тялото си, който чусвствате ленив или болезнен. Представете си, че е изпълнен с мътно зеленикава енергия, която има по-твърд вид. След това си представете как тя придобива светлозелен оттенък, изчиства се до златисто и енергията се освобождава през кожата. Можете да постигнете всеобщо освобождаване на енергията като направите това със всеки избран от вас орган.


Дихателни упражнения


Дишане в цвят - Седнете или легнете удобно, изпънете добре гърба си. Започнете да дишате с цялото си тяло, усещайки как въздухът навлиза във всяка клетка.След това си представете как тялото ви се изпълва с червена светлина- проводник на любовта. Задръжте представата няколко минути, като я вдишвате с всички клетки и осъзнаете ясно вибрацията в организма си. Освободете се от червената светлина и направете същото с оранжева, жълта, зелена, синя, пурпурна и накрая светлолилава. Накрая изпълнете тялото си с лъчиста бяла светлина и медитирайте върху вселената., Бог и вечността. След завършване на упражнението разтегнете цялото си тяло.

брационно дишане - Дишайте спокойно с пълни гърди и коремната област. Първо изпълнете с въздух долната част на гръбначния кош като леко изпъчите корем, след това включете и средната част на гърдите и накрая - горната. Важна е равномерността и непрекъснатостта. С установяването на определен ритъм, започнете да се вслушвате в пулса на вселената - в нейните вибрации. След това упражнение можете да продължите с открита медитация.

Освобождаващо дишане - Правете дълбоки и равномерни вдишвания. Съсредоточете се как издишаният въздух напуска пръстите на краката ви, след това на ръцете ви, а после и темето. Визуализирайте си и си представете как вашите издишвания отнемат напрежението и го отнасят със себе си.
http://occultism.hit.bg/book/kundalini2.htm